Témy bakalárskych prác pre študentov 3.ročníka v ak. roku 2006 - 2007Študijný program: DOPRAVNÁ TECHNIKA | ||
Por. číslo |
Názov bakalárskej práce (téma) |
Meno vedúceho BP |
1. |
Tvorba výučbových programov pre predmet Avionické systémy Vytvorenie pedagogicky vhodných názorných programov na demonštráciu vybraných princípov avionických systémov. Analýza týchto prvkov z hľadiska ich pedagogickej prezentácie. Vytvorenie vzorových príkladov. Grafické znázornenie činnosti vybraných avionických prvkov. Odporúčaná (nie nutne použitá) technológia Macromedia Flash MX. |
doc. Ing. Eva Kureková, PhD. |
2. |
Štatistická analýza meracích procesov v automobilovom priemysle – štúdia metód Riadenie meracích procesov je súčasťou systému manažérstva meraní. Jeho cieľom je manažovanie rizika, že by meracie zariadenie a meracie procesy mohli uvádzať nepravdivé výsledky, ktoré by ovplyvnili kvalitu výrobku. Automobilky používajú špecifické postupy pre stanovenie spôsobilosti meracích procesov a ich riadenie. Treba popísať postupy a metódy štatistických analýz používaných v automobilkách. |
prof. Rudolf Palenčár, PhD. |
3. |
Inteligentné riadiace systémy spaľovacieho motora – spracovanie prehľadu moderných prístupov k riadeniu spaľovacích motorov založených na využívaní inteligentných prvkov v doprednom a spätnoväzbovom riadení hlavných veličín motora. |
prof. Boris Rohaľ-Ilkiv, PhD. |
4. |
Riadenie pomeru vzduch/palivo zážihového spaľovacieho motora – podstatným momentom riadenia spaľovacieho motora je zachovávanie stechiometrického pomeru vzduch/palivo v každom režime práce motora. Cieľom prace je spracovať prehľad súčasných a perspektívnych prístupov k riadeniu a modelovaniu tejto veličiny motora. |
prof. Boris Rohaľ-Ilkiv, PhD. |
5. |
Meracie systémy a meracie členy v automobiloch Pri výbere snímačov a meracích členov v automobiloch je potrebné vychádzať z metrologických požiadaviek na výsledky meraní. Treba navrhnúť postup stanovenia neistôt výsledkov merania a návrh charakteristík meracieho člena za účelom jeho špecifikácie a výberu. |
prof. Rudolf Palenčár, PhD. |
6. |
Modelovanie procesov spaľovacieho motora v prostredí Matlab Simulink Predmetom práce je zoznámiť sa so sotvérovým prostredím Matlab-Simulink, s potenciálom jeho využitia pre rýchly návrh, modelovanie a vizualizáciu typických procesov spaľovacieho motora, s možnosťami experimentálneho overovania v reálnom čase. |
prof. Boris Rohaľ-Ilkiv, PhD. |
7. |
Modelovanie a simulácia aktívneho pruženia automobilu Cieľom práce je sformulovať zjednodušený (štvrtinový) model pruženia a tlmenia podvozku automobilu, transformovať model do softvérového prostredia Matlab-Simulink, vypracovať metodiku simulácie pre pôsobiace vstupné veličiny, analyzovať výsledky simulácie a navrhnúť spätnoväzbové riadenie pomocou regulátorov jednoduchej štruktúry typu PID |
doc. Ing. Cyril Belavý, PhD. |
8. |
Modelovanie a simulácia antiblokovacieho brzdového systému automobilu. Cieľom práce je formulácia zjednodušeného dynamického modelu antiblokovacieho brzdového systému, jeho transformácia do softvérového prostredia Matlab-Simulink a návrh riadenia v spätnej väzbe pomocou regulátorov jednoduchej štruktúry PID. Pre navrhnuté riadenie je potrebné vykonať simulácie brzdenia na vozovkách s rôznymi adhéznymi vlastnosťami. |
doc. Ing. Cyril Belavý, PhD. |
9. |
Použitie snímačov krútiaceho momentu v automobilovom priemysle – spracovanie prehľadu histórie, použitia a ďalšieho vývoja snímačov krútiaceho momentu v automobilovom priemysle. |
Ing. Martin Halaj, PhD. |
10.
|
Navigačný systém automobilu. Zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky si vyžaduje vývoj a implementáciu sofistikovaných podporných systémov riadenia vozidiel, schopných automaticky snímať okamžitý stav pred aj za idúcim vozidlom. Úlohou je spracovanie prehľadu súčasných snímacích a navigačných systémov automobilov. |
doc. Ing. Anton Vitko, CSc.
|
11. |
Antiblokovací systém (ABS) vozidla Prirodzenou súčasťou moderného automobilu je ABS. Existujú viaceré prístupy k návrhu riadenia ABS (klasické lineárne PID riadenie, nelineárne PID riadenie, fuzzy riadenie, učiace sa neuro-fuzzy riadenie a pod.) Úlohou je spracovať prehľad existujúcich prístupov k návrhu. |
doc. Ing. Anton Vitko, CSc.
|
12. |
Aktívne perovanie vozidla. Perovanie cestných vozidiel je tradične založené na pasívnom systéme na báze kombinácie pružín s hydraulickými alebo pneumatickými tlmičmi. Zvyšovanie komfortu cestujúcich si však vyžaduje aktívne riadenie vlastností systému perovania, odvodeného od modelu dynamiky vozidla a charakteru vozovky. Úlohou je opísať štvrtinový model a sumarizovať prístupy k jeho riadeniu. Alternatívne je možné navrhnúť fuzzy regulátor perovania vozidla. |
doc. Ing. Anton Vitko, CSc. |
13. |
Behaviorálny prístup k navigácii mobilného zariadenia (vozidla, robota a pod.) Pre prácu v neznámych a nebezpečných prostrediach, pri živených katastrofách, vo vojenskom prieskume a pod., sa využívajú bezposádkové mobilné vozidlá alebo roboty. Tieto sa v neznámom prostredí navigujú výlučne na základe informácie zo snímačov polohy a vzdialenosti od prekážky ktorú musia obchádzať, vlastností terénu a pod. Veľmi moderným je prístupom je navigácia založená na vopred definovaných správaniach (behaviours) vozidla vo vybraných typických situáciách a efektívnej kombinácie týchto správaní v konkrétnej situácii. Úlohou je spracovanie základnej filozofie tohto prístupu a prípadné porovnanie s inými prístupmi. |
doc. Ing. Anton Vitko, CSc. |
14. |
Hybridný motocykel Predmetom práce bude ideový návrh hybridnej pohonnej jednotky motocykla a špecifikácia elektrického zdroja vhodného pre tento druh pohonnej jednotky. |
doc. Ing Ján Vlnka, PhD. |
15. |
Riadenie dopravy modernými osvetľovacími prvkami Inteligentný systém svetelnej signalizácie pre bezporuchovú prevádzku. |
doc. Ing Ján Vlnka, PhD. |