NARIADENIE DEKANA 2/2022
k zabezpečeniu pedagogického procesu v priebehu druhého semestra AR 2021/22
s účinnosťou od 28.2.2022
Pracovný režim – Organizácie práce
Pre študentov:
Študent je povinný zúčastňovať sa prezenčného pedagogického procesu. Z priameho pedagogického procesu vyradený študent, ktorý je pozitívne testovaný.
Študent ktorý bol pozitívne testovaný:
- oznámi túto skutočnosť Prodekanovi pre personálne a sociálne veci a rozvoj fakulty, prípadne Prodekanovi pre vzdelávanie, I. a II. stupeň štúdia a starostlivosť o študentov, následne svojmu lekárovi.
- nemá prístup na fakultu a ostáva v karanténe.
Výučba v paralelke, krúžku prebieha naďalej bez prerušenia.
Pre zamestnancov:
S účinnosťou od 10.02.2022 naďalej platí na SjF STU riadny pracovný režim, t. j. výkon práce na pracovisku.
V prípade, ak bol zamestnanec pozitívne testovaný je organizácia práce pre zamestnanca určená nasledovnými možnosťami:
- Pracovné voľno v zmysle § 141 pre dôležité osobné prekážky v práci (napr. dočasná pracovná neschopnosť, vyšetrenie alebo ošetrenie zamestnanca v zdravotníckom zariadení a pod.)
- Čerpanie dovolenky v zmysle Zákonníka práce
- Práca z domácnosti zamestnanca (ďalej len „HO“) v zmysle § 250b ods. 2 Zákonníka práce, ak to druh práce dohodnutý v pracovnej zmluve zamestnanca umožňuje a na strane zamestnávateľa nie sú závažné prevádzkové dôvody, ktoré by takúto formu práce neumožňovali.
Zamestnanec túto skutočnosť písomne oznámi:
- vedúcemu pracoviska a vedúci pracoviska zabezpečí nevyhnutný chod príslušného pracoviska.
- na útvar personálnych a sociálnych činností.
Žiadosť o prácu z domácnosti musí byť schválená vedúcim zamestnancom príslušného pracoviska v EDS (s príslušnou poznámkou pri schvaľovaní). Vedúci zamestnanec zodpovedá za pridelenie a organizáciu takejto práce, za jej kontrolu a prevzatie jej výsledkov. Zamestnanec je v pracovnom čase dostupný na služobnom telefóne a e-mailovom kontakte uvedenom v AIS a zároveň akceptuje ako nevyhnutnú podmienku výkonu tejto práce, že vedúci zamestnanec sa s ním pri zadávaní, kontrole a preberaní výsledkov práce kontaktuje i na jeho súkromnom mobilnom čísle.
Zamestnanec vykonávajúci prácu z domácnosti je povinný dodržiavať nasledovné podmienky:
- zdržiava sa na mieste, ktoré si dohodol s vedúcim zamestnancom,
- vykonáva prácu, ktorá mu vyplýva z pracovnej náplne a ktorá mu môže byť prideľovaná aj e-mailom, alebo telefonicky,
- je k dispozícii zamestnávateľovi prostredníctvom e-mailovej a telefonickej komunikácie,
- v prípade nevyhnutnej potreby zamestnávateľa je povinný dostaviť sa na pracovisko,
- na požiadanie vedúceho zamestnanca je povinný predložiť „Snímku pracovných činností“ podľa vzoru uvedeného v Prílohe č. 1 Príkazu rektora č. 15/2021. Počas vykonávania práce z domácnosti patrí zamestnancom funkčný plat.
Karanténa – izolácia
Zo zákona sa všetkým osobám pozitívnym na ochorenie nariaďuje izolácia v domácom prostredí.
Izolácia trvá po dobu 5 dní od dátumu odobratia vzorky biologického materiálu s pozitívnym výsledkom alebo odo dňa objavenia sa prvých klinických príznakov ochorenia u osoby, pokiaľ sa počas posledných 24 hodín tejto doby u osoby nevyskytli príznaky znemožňujúce pracovnú činnosť.
Pokiaľ sa počas posledných 24 hodín z doby 5 dní vyskytli u osoby klinické príznaky ochorenia znemožňujúce pracovnú činnosť, izolácia sa ukončuje až momentom, kedy posúdi osobu pozitívnu na ochorenie jej všeobecný lekár, ako spôsobilú ukončiť izoláciu.
V prípade neistoty o vlastnom zdravotnom stave si zamestnanec alebo študent môže vykonať samotest vždy v pondelok v čase 8,00-10,00 v miestnosti 004.
Nedodržanie uvedených nariadení sa bude v zmysle zákona č.124/2006 Z.z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci, považovať za porušenie pracovnej disciplíny.
Bližšie informácie k aktuálnym opatreniam (COVID pozitívny/úzky kontakt) sú na stránke www.korona.gov.sk
V Bratislave dňa 28.02.2022