Profil absolventa
- Absolvent:
- ovláda a vie používať vedecké metódy výskumu a vývoja nových procesov a technológií, vie presne formulovať vedecký problém,
- ovláda potrebné meracie a vyhodnocovacie techniky náročných experimentov, vie plánovať exaktné experimenty, má potrebné matematické, fyzikálne a fyzikálno-chemické poznatky na riešenie špecifických problémov v oblasti procesnej techniky, uplatňuje špeciálne metódy skúmania a pozná a ovláda najmodernejšiu laboratórnu techniku na vlastný výskum a vývoj,
- ovláda metódy modelovania procesov, konštrukčného navrhovania novej, resp. netradičnej procesnej techniky,
- dokáže zovšeobecňovať získané poznatky a formulovať ich v primeranej forme v rôznych druhoch publikácií, dokáže rigorózne hodnotiť a porovnávať získané informácie z literatúry a vlastných experimentov,
- dokáže komunikovať so špecialistami elektronikmi, fyzikmi, chemikmi, chemickými inžiniermi pri riešení časti jeho výskumných problémov, pri konštrukcii nových druhov aparátov, strojov a celých zariadení z procesnej techniky a pri navrhovaní jej riadenia vo výrobe nových produktov,
- je schopný aktívne na základe vedomostí z chémie, chemického inžinierstva a bioinžinierstva navrhovať a optimalizovať konštrukciu zariadení vo výrobných linkách,
- je schopný hodnotiť právne, environmentálne, bezpečnostné a ekonomické aspekty produkcie, skúmanej alebo vyvíjanej výroby, produktov, technológie a použitej procesnej techniky a je si vedomý spoločenských a morálnych súvislostí svojej profesie,
- nájde uplatnenie pri samostatnom alebo tímovom riešení vedecko-výskumných a vývojových úloh, pri navrhovaní technologických a výrobných procesov, strojov a zariadení v rôznych oblastiach výrobnej aj nevýrobnej sféry.
Študijné plány
Odporúčané študijné plány študijného programu sú zostavené tak, aby ich absolvovaním študent splnil podmienky na úspešné skončenie štúdia v rámci štandardnej dĺžky štúdia pre tretí stupeň štúdia. Študent externého štúdia absolvuje tie isté študijné jednotky ako študent denného štúdia s tým, že v študijnom pláne sa rozložia na 5 rokov. Štandardná záťaž študenta v dennej forme je 60 kreditov a v externej forme štúdia 36 kreditov za akademický rok.
Charakteristika jednotiek študijného programu
V tabuľke sa nachádzajú odporúčané študijné plány pre dennú formu štúdia. Pre externú formu majú rovnaký obsah, len sú rozložené na 5 rokov.
Zoznam použitých skratiek:
P povinný predmet
PV povinne voliteľný predmet
V výberový predmet
z zápočet
s skúška
ŠS štátna skúška
Tabuľka Študijné plány ŠP procesná technika (3. stupeň)
Typ | Názov predmetu | Kredity | Rozsah výučby | Ukončenie | |
1. štandardný ročník Semester 1. | |||||
P | Prenos hybnosti, tepla a látky | 16 | 0-8 | s | |
P | Cudzí jazyk | 6 | 0-2 | z | |
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z | |
P | Projekt I | 8 | 0-8 | z | |
Semester 2. | |||||
PV | Mechanika partikulárnych sústav | 16 | 0-8 | s | |
Mechanika tuhého telesa | 16 | 0-8 | s | ||
Mechanické separačné procesy | 16 | 0-8 | s | ||
Membránové separačné procesy | 16 | 0-8 | s | ||
Mechanika viacfázových tokov | 16 | 0-8 | s | ||
Prestup tepla vo fáze a cez fázové rozhranie | 16 | 0-8 | s | ||
Prestup tepla pri vare a kondenzácii | 16 | 0-8 | s | ||
P | Cudzí jazyk | 6 | 0-2 | s | |
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z | |
P | Projekt II | 8 | 0-8 | z | |
2. štandardný ročník Semester 3. |
|||||
PV | Materiálové a entalpické bilancie | 10 | 0-4 | s | |
MKP v procesnej technike | 10 | 0-4 | s | ||
Aplikovaná mechanika tekutín | 10 | 0-4 | s | ||
Špeciálne diferenciálne rovnice v odbore | 10 | 0-4 | s | ||
Špeciálne experimentálne metódy v odbore | 10 | 0-4 | s | ||
Analýza a spracovanie experimentálnych údajov | 10 | 0-4 | s | ||
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z | |
P | Písomná práca k dizertačnej skúške | 20 | z, s | ||
Semester 4. | |||||
P | Projekt III | 30 | 0-12 | z | |
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z | |
3. štandardný ročník Semester 5. |
|||||
P | Projekt IV | 30 | 0-12 | z | |
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z | |
Semester 6. | |||||
P | Dizertačná práca | 30 | z,s | ||
P | Pedagogická činnosť | - | 0-4 | z |
V druhom semestri si doktorand vyberá jeden predmet z alternatívnej ponuky siedmych povinne voliteľných predmetov v nadväznosti na tému dizertačnej práce podľa odporúčania školiteľa. Tieto predmety poskytujú doktorandovi prehĺbenie vedomostí z problematiky odboru a sprostredkúvajú najnovšie svetové vedecké poznatky zo študovanej problematiky.
V treťom semestri si doktorand vyberá jeden predmet z ponuky šiestich povinne voliteľných predmetov v nadväznosti na tému dizertačnej práce podľa odporúčania školiteľa. Tieto predmety umožňujú doktorandovi hlavne prehĺbenie vedomostí z moderných metód potrebných pre získanie, spracovanie a vyhodnotenie experimentálnych meraní zo študovanej problematiky.
V zostávajúcich semestroch sa doktorand venuje výskumnej práci v rámci študovanej problematiky a vykonáva aj pedagogickú činnosť v určenom rozsahu hlavne v predmetoch blízkych študovanej problematike.